You are currently viewing Oryginalny pomysł na eventy firmowe

Oryginalny pomysł na eventy firmowe

Oryginalny pomysł na eventy firmowe

Organizacja Eventu firmowego to nie lada wyzwanie. Przede wszystkim należy wybrać odpowiednie miejsce, aby goście nie byli skrępowani i dobrze się bawili. Od tego zależy całe powodzenie imprezy. Zastanawiasz się co zrobić aby zaskoczyć gości? Aby event firmowy nie był kolejną rutynową imprezą, zmień miejsce i zabierz wszystkich tam, gdzie jeszcze nie byli,  Świetnym pomysłem może okazać się impreza plenerowa, w przestronny i eleganckim namiocie.

event

ganizacja eventów firmowych to nie tylko okazja do integracji pracowników, ale również potężne narzędzie employer brandingu, motywacji i budowania kultury organizacyjnej. Niestety, wiele firm nadal tkwi w utartych schematach: kolacja w restauracji, szkolenie z elementami team buildingu czy wyjazd w góry. Choć te formy mają swoje zalety, coraz częściej nie wystarczają, by rzeczywiście zainspirować zespół i wywołać efekt “wow”.

Jeśli naprawdę zależy Ci na tym, aby Twoje wydarzenie firmowe było niezapomniane, czas postawić na oryginalność. Oto pomysł, który nie tylko zaskoczy uczestników, ale też zostanie zapamiętany na długo — immersyjny event tematyczny „Escape the Office – Korporacyjna Misja Specjalna”.


„Escape the Office” — innowacyjny event z fabularnym twistem

Wyobraź sobie, że Twoi pracownicy przychodzą do biura, a zamiast standardowego dnia pracy… zostają wciągnięci w grę fabularną na żywo. Już od wejścia witają ich aktorzy przebrani za tajnych agentów, a całe biuro zmienia się w przestrzeń gry, gdzie każdy zespół musi wykonać serię zadań, aby „uratować firmę przed cyberatakami” albo „rozwiązać kryzys PR-owy z przyszłości”.

To coś więcej niż escape room – to pełnowymiarowy event immersyjny z elementami:

  • gry miejskiej lub biurowej z fabularnym tłem,

  • scenariusza szytego na miarę branży firmy,

  • aktorów na żywo, VR lub AR,

  • zadań integrujących pracowników w nietypowych rolach,

  • oraz profesjonalnej oprawy audiowizualnej.


Dlaczego taki pomysł działa?

1. Przełamuje rutynę

Zaskoczenie i niecodzienna forma powodują, że uczestnicy autentycznie angażują się w wydarzenie. To nie kolejny obowiązkowy integracyjny wyjazd – to przygoda, która pozwala oderwać się od codzienności.

2. Buduje realne zespoły

Wspólne rozwiązywanie zagadek, logiczne i kreatywne myślenie, a także konieczność komunikacji między działami powodują, że event nabiera prawdziwej wartości team buildingowej.

3. Daje przestrzeń na storytelling

Zamiast suchej prezentacji o wartościach firmy, uczestnicy przeżywają te wartości w akcji – np. lojalność, elastyczność, odpowiedzialność czy innowacyjność stają się motywami przewodnimi w grze.

4. Możliwość personalizacji

Każdy scenariusz można dopasować do specyfiki firmy, jej wartości, misji, a nawet branży (np. fintech, IT, produkcja czy marketing). Dzięki temu event staje się unikalny i spersonalizowany.


Dodatkowe elementy, które podbijają jakość wydarzenia

Aby event był w pełni kompletny, warto pomyśleć również o:

  • profesjonalnym aftermovie,

  • pamiątkach dla uczestników (np. dyplomy, „agenta specjalnego” z kodem QR do filmu),

  • relacjach na żywo w social mediach,

  • strefach chill & talk po zakończeniu gry,

  • gali wręczenia nagród z lekkim humorem.


Co zyskuje firma?

  • Zmotywowany i zaangażowany zespół,

  • wzmocnienie wizerunku firmy jako innowacyjnej i dbającej o ludzi,

  • content do employer brandingu i komunikacji wewnętrznej,

  • nową jakość integracji, która faktycznie zostaje z ludźmi na długo.

            Moda na robienie eventów firmowych w halach namiotowych jest bardzo popularna na zachodzie. To bardzo ciekawa alternatywa dla tradycyjnych sal wynajmowanych w klubach, restauracjach czy hotelach. Dzięki zastosowaniu namiotu, event firmowy możemy zrobić w niezwykle malowniczym miejscu, w okolicach jeziora lub lasu, z dala od jakiegokolwiek hałasu, co niewątpliwie przełoży się na całą zabawę.

Namioty a wystrój

Namioty są na tyle uniwersalne, że bez problemu dopasujemy wymiary do ilości gości, aby mogli czuć się swobodnie. Rozmiar namiotu to podstawa, abyśmy mogli ustawić krzesła czy stoły, a następnie odpowiednio usadzić gości. Hale namiotowe mają możliwość instalacji podwieszanych sufitów, a także oświetlenia, które niewątpliwie dodatkowo nadadzą ciekawy klimat imprezie firmowej. Jeśli nie zamierzamy kupować takiego namiot, bo event ma być jednorazową imprezą, dobrym rozwiązaniem jest skorzystanie z wypożyczalni namiotów i krzeseł.

Pamiętajmy, żeby event firmowy był oryginalny, nie powinniśmy się trzymać sztywnych szablonów. Zorganizowanie eventu w ciekawym miejscu pod namiotem, przyniesie na pewno zadowolenie, satysfakcję i fajne wspomnienia zaproszonym gościom.